Annons:
Etikettövrigt
Läst 470 ggr
L.A.E
8/12/20, 7:53 AM

Örn jakt på Ekorre

Igår i skogen var det ett stort oväsen ca 20 meter ifrån mej ,när en stor fågel liksom ramlade/ föll ner längs stammen på både gran o tall. Först trodde jag att den var skadad men sen upprepades det hela 3 gånger när den jagade ekorren som skrek ut sin dödsånger. Var inte lätt att jobba med det höga skriket av ekorren hela tiden,  så jag gick 10 meter till trädet för att få tyst på ekorren och klappade händer samtidigt ser jag den stora fågel sitta på en gren och glo på mej för att sedan flyga iväg mellan trädstammarna i skogen. Tittade på fågel bilder hemma och såg att det var en Örn och igen annan rovfågel. Helt otroligt att få se en så stor fågel mellan träden, ser den annars lite mer på öppna ytor

Annons:
Taggeman
8/12/20, 8:53 AM
#1

Det måste va en upplevelse att få vad med om.
Funderar om det var örn för den är lite klumpig att flyga mellan trän o jaga ekorre.
Men man vet aldrig med dom här stora fåglarna, har skälv sett havsörn i skogsmark men vad den gjorde där vet jag inte.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

L.A.E
8/12/20, 9:49 AM
#2

#1 Taggeman    Har flera sjöar nära ,  200  meter är närmaste + större bäck/ älv

Taggeman
8/12/20, 2:00 PM
#3

#2 Var sågs den här örnen?

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

L.A.E
8/12/20, 2:15 PM
#4

I Karlskoga trakten och hel brun ,såg inget vit alls på fågeln

Taggeman
8/12/20, 3:55 PM
#5

Jag funderar på om det inte skulle kunna va ormvråk.
Dom jagar runt i skogen o  är mörka i dräkten o känns stora.
Havsörn är synliga runt Vänern o Hjälmaren men runt Karlskoga finns det inga rapporter om örn dom den senaste månaden.
Men man vet aldrig riktigt vad det är man ser.
Men en ovanlig upplevelse fick du se.🙂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[VSK]
8/12/20, 4:19 PM
#6

#0

Riktigt ovanlig situation du fick vittna. 

Vill du så visa gärna bild på örnen.

Annons:
L.A.E
8/12/20, 8:46 PM
#7

Tyvärr hade ingen möjlighet att ta bilder. Men att se fågeln flaxar ner för trä stammen efter ekorren  var intressant, För mitt första intryck var att den hade kraschat in i trädet för det var rätt så mycket ljud av fjädrar o annat + på en gång ett  skräck skrik av ekorren  som aldrig tog slut

Upp till toppen
Annons: