Annons:
Etikettfågelböckerskivorteveprogram
Läst 1343 ggr
[Blue_Lugia]
2017-07-05 00:21

Vad har nu för fågelbok?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har den här. Den kommer med en ljuspelare så man kan lyssna på fågeln. Tex om Sånglärka finns på sidan 94 så bläddrar man fram spelaren till 94 så kan man lyssna om man vill veta hur Sånglärkan låter. Korta ljudklipp, men tycker det skulle vara en bra bok för nybörjare att ha som lite "basic" :) Står såklart fakta också.

Annons:
[Carpinus]1
2017-07-05 12:46
#1

Jag har skänkt bort större delen av min fågelboksuppsättning till yngre släktingar på landet som inte hade en aning om vad de hade för fåglar på sina fågelbord.

Två böcker som jag behållit är Erik Rosenbergs "Fåglar i Sverige", samt "Europas fåglar". Som fälthandbok har jag kvar "Alla Europas fåglar i färg".

Monky
2017-07-05 21:47
#2

Fågelguiden, har ingen bild, vet inte ens var jag har boken då jag bara använder appen numer. MYCKET utförlig bok över fåglar i Europa. Bästa jag har och någonsin haft, finns även översatt till engelska.

Taggeman
2017-07-05 22:05
#3

Fågelguiden är den sista o den boken jag använder nu.
Lätt att hitta i och bra beskrivningar på dom olika arterna.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Martin
2017-07-06 10:36
#4

Fågelguiden, Europa och Medhalvsområdes fåglar i fält. Av Killian Mullarney, Lars Svensson och Dan Zetterström. ISBN: 91-34-51038-9. Otroligt nöjd med den.

mvh Martin

[Carpinus]1
2017-07-06 11:17
#5

Blev nyfiken på Fågelguiden som så många talar varmt om. Råkade titta i bokhyllan, och där står faktiskt ett ex! Man kanske skulle öppna boken då? 😎

kamera0710
2017-07-10 08:35
#6

Använder Fågelguiden. Hemma i bokhyllan har jag en fotobok där Fågelguidens författare Lars Svensson står för texten, minns tyvärr inte titeln på den och är inte hemma nu. Den är dock för stor för fältbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: