01. FÅGELSKÅDNING

Fågelskådare

2017-03-14 18:55 #0 av: VSK

Som jag stötte på härom dagen vid Asköviken. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-03-14 19:01 #1 av: Taggeman

Trevligt om man är flera o kan dela erfarenheter med varandra.
6 par ögon ser bättre än ett. Glad

><> ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< <><

Anmäl
2017-03-14 19:22 #2 av: VSK

Japp.

Och sen har vi jag som varken ser eller hör nånting Yrar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2019-05-24 10:15 #3 av: Göstage

Sträck på er skådare: "Fågelskådandet har upphöjts till kulturell högstatus".Skämtar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-24 11:59 #4 av: VSK

Vi "fotografer" får snällt se på Skrattar

Anmäl
2019-05-24 12:16 #5 av: kamera0710

#4 Det är inte alla som skiljer fågelskådare och fotografer. När jag skådade på Korsika 2015 (gruppresa) bodde vi på ett hotell där det mest var nordbor. Jag hörde ofta att de som såg oss kallade oss "dom där fotograferna". De trodde väl att våra tubkikare var kameror.

Anmäl
2019-05-24 14:00 #6 av: VSK

Har märkt många viktigpettrar reagerar om man säger fotograf om man inte är yrkesfotograf, men då slår jag bara dövörat till. Om jag fotar så är jag fotograf. Kör jag bil så är jag bilist. Cyklar jag så är jag cyklist mm.

Finns en viss hierarki bland vissa som jag inte gillar alls. 

Anmäl
2019-05-24 14:18 #7 av: Göstage

Drevet har praktejder på kornet vid Gubbanäsan, Getterön för något år sedan.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.