Annons:
Etikettmatningholkarfågelbad
Läst 13172 ggr
Mitralis
2016-03-25 19:26

Bird Watcha fågelholk

Annons:
Taggeman
2016-03-26 23:46
#1

Min första tanke är att hålet för fåglarna att flyga in i är för stort för att det ska va bra även djupet är för litet.  Hackspett o andra större fåglar kommer åt att ta ungarna gissar jag.
Länkar till fågelholkar för olika fåglar. http://www.skof.se/fsk/holk.htm

http://www.bollnasfagel.se/holkbygge.htm

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Mitralis
2016-03-27 23:30
#2

Jag är inne på samma linje. För stort hål och att den är för grund. Men det är en rolig tanke att kunna titta på de små liven 🙂



Mitralis
2016-03-28 11:09
#3

Undrar om det skulle funka att sätta på ett plasthål? Jag köpte några sådana på en Vårmässa för några år sedan.



Taggeman
2016-03-28 11:29
#4

Kan fungera.
Tror holken duger till grå flugsnappare eller rödhake.
Ser ut som att insidan är glatt ska va ohyvlat virke så fåglarna får fäste med klorna.
Sen ska det inte finnas sitt pinne på utsidan som dom sätter dit på filmen.

Är det något tyngre djur som sätter sig på holken kan nog dom där gummipropparna släppa fästet från rutan. Känns lite osäkert med att använda gummisugproppar.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Mitralis
2016-03-28 11:37
#5

Tänkte också på att den var hyvlad, för de jag har byggt själv har jag gjort av ohyvlat. 

Var skeptiskt från början, men nu lutar det nog mer åt att jag köper en med kamera istället när budgeten tillåter



Guldpaddan
2016-08-08 10:14
#6

Min 10-åriga son önskar sig en sån fågelholk. När jag nu googlar på den så tycker jag den känns osäker. Kommer plastplopparna hålla 😳 Har någon satt upp en och fått gäster i den? Vi bor centralt i Stockholm, en tanke var att sätta den på ett fönster på balkongdörren, eller tror ni man kan sätta den på ett vanligt fönster? Jag har ingen erfarenhet om fågelholkar, men vi är stora djurvänner i familjen så jag vill få det att funka.

Annons:
Taggeman
2016-08-08 14:10
#7

Häcknings säsongen är över nu så till våren är det dags igen.
Men fåglarna använder holkarna som sovställen till vintern när det är kallt ute.

Men den  holken som visades på filmen (den är borttagen nu) skulle jag inte använda.
Går inte att hitta att den säljs nu dom verkar att tagit bort den från sortimentet.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: