Annons:
Etikettövrigt
Läst 2867 ggr
Taggeman
2015-08-28 23:03

Fågelskådar test!

På den här sidan kan man få se bilder o höra läten  på olika fåglar i Europa.

Man kan även välja vilket land man vill testa fågelkunskaperna på. Man behöver inte logga in det är bara att välja vilken övning man vill göra. Går att testa i olika svårigheter.  https://www.birdid.no/bird/IDprogram.php

Lycka till med fågelskådandet. 😉

Här är förstasidan på Birdid.  https://www.birdid.no/bird/index.php

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Taggeman
2015-08-30 16:51
#1

Är det någon som har provat sidan?

Jag har provat dom olika svårighetsnivåerna på bild. Nivå 3-4 är riktigt kluriga ibland, fågelvärden består inte bara av hanar. Det är ett stort spektrum av olika arter så man får skåda sådana man normalt inte ser.

Jag har lärt mig väldigt mycket om dom olika arterna, Jag har haft fågelboken framme för att klura ut dom som jag inte kan/har varit svåra att artbestämma. Den här sidan gör att man blir säkrare på att se vilken fågel det är och när man söker i boken så lär man sig också att se dom små olikheterna som skiljer dom åt. Jag använder Fågelguiden  http://www.bokus.com/bok/9789174240399/fagelguiden-europas-och-medelhavsomradets-faglar-i-falt/  att söka i tycker det är en bra bok med utförliga bilder o kommentarer.

Ha så kul med skådandet Taggeman. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Lillmatten]
2017-03-14 17:25
#2

Tack så mycket! 😃 Ny inom fågelskådning så detta uppskattades verkligen!!

Taggeman
2017-03-14 18:50
#3

#2 Kul att du hittat hit. Men sidan är ganska händelselös nu för att värdarna verkar ha lagt av.
Men vi är några till som har koll på sidan o svarar på frågor som dyker upp.

Till den länkade sidan, vill man ha lite enklare frågor så kan man ställa in vilket lands fåglar det gäller och nivå 1.
Väljer man inte land så får man frågor över hela Europa o då blir det svårt.

En sida som det händer mycket på är Mina foton som behandlar det mesta även fåglar.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Carpinus]1
2017-03-15 08:37
#4

Den här killen har fågellätena med sig i fält - han kan härma 120 fågelarter! 😮

kamera0710
2017-03-16 12:21
#5

Jan Lindblads ersättare?

[Carpinus]1
2017-03-16 12:26
#6

#5 Helt klart har han förutsättningarna för det! Fast Lindblad kunde ju jonglera också - tror t.o.m. han reste i parkerna och uppträdde med den udda kombinationen fågelimitationer och jonglering…

Dessutom hamnade han ju på Svensktoppen!

Annons:
kamera0710
2017-03-16 12:28
#7

#6 Ja, han reste i folkparkerna. Han var väl lite av tusenkonstnär.

[Carpinus]1
2017-03-16 12:43
#8

#7 Tyvärr skötte Jan Lindblad inte sin diabetes dog alldeles för tidigt. Sedan inser man när man bläddrar i hans böcker att fototekniken har gått framåt sedan dess. Jämför man med Brutus Östlings bilder så ser man att det hänt en del…

Upp till toppen
Annons: