Annons:
Etikettfågelidentifiering
Läst 2740 ggr
Taggeman
1/14/15, 11:26 PM

Vad för vit fågel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått en Julklapp som jag gav till mig skälv. En Tamron 150-600 objektiv.

Nu när jag skulle prova hur det här objektivet var att fota på längre distans ca 1km bort så kom det med 2 fåglar med varav en var en mås/trut och så den här udda vita på höger sida med mörka fläckar på. Jag såg inte fåglarna förrän jag gick igenom bilderna.

Jag vet att det har funnits obs. på fjälluggla här ute på öarna i Stockholms skärgård.

Vad tror ni det kan va.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Taggeman
1/14/15, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är original bilden från början.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Myzz
1/17/15, 11:46 AM
#2

Det är ingen fjälluggla. Det är en måsfågel men svår att se exakt vilket.

Myzz


Taggeman
1/17/15, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jo den högra fågeln blev väldigt uggle lik. Men min fundering är nog att det lutar åt en ung trut men jag saknar det svarta på stjärtfjädrarna som den borde ha, men bilden är pixlig o luras nog. Men för att  fota ca 1km bort o se någotsånär vad det kan va är inte dåligt, trodde inte det var möjlig först.

Jag har ett sjökort framför mig o kan se hur långt det är till ön och det är ganska exakt 1km dit.

Jag fixa till bilden på den vänstra fågel o det är nog en silltrut eller havstrut.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[peter54]
1/22/15, 3:20 PM
#4

Nja, inte säker på att det där är en måsfågel alls. Tycker det ser ut som en blå kärrhök eller möjligen ängshök.

[anonymie12]
2/11/15, 8:35 PM
#5

Min pappa har vart fågelskådare sedan han vart 16. Han sa att det var definitivt en fiskmås.

Upp till toppen
Annons: