Annons:
Etikettobservationer
Läst 5199 ggr
Taggeman
9/14/14, 2:51 PM

Gul Skata!

Gul skata förbryllar fågelforskare!

Svart och gul i stället för svart och vit.

Färgkombinationen på fjädrarna hos skatorna som synts till i norska Brønnøysund är ett mysterium för fågelforskaren Magne Husby.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19528219.ab

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Saffran0Spice
9/14/14, 2:58 PM
#1

Den ser färgad ut, likt de färgade duvorna man kan stöta på ibland =)

luckydragonriderkin
10/14/14, 6:54 PM
#2

#1 färgad? av en människa? 

vem i hela friden skulle fånga in tre skator och färga dom? :/

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Taggeman
10/14/14, 6:57 PM
#3

Jag skulle gissa att dom har badat i något som var gulfärgat!

Jag ska prova nästa sommar att ha i gul karamellfärg i fågelbadet, får se om jag kan få lite gula badande gäster. 😃

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Carpinus]
10/16/14, 8:36 AM
#5

Gulsvarta skator är även kända från Sverige och Finland sedan tidigare, bl.a. sågs sådana  i Tullinge 2012. Experter har två huvudteorier, dels den om färgning genom bad, men också att det kan röra sig om flavism,  en pigmentförändring som här gör att gula pigment dominerar.

http://www.sofnet.org/sveriges-ornitologiska-forening/forum/visaskriv-inlagg/?item=frm_frm-s1%2F3638

Vixxen
8/30/20, 5:35 PM
#6

felpost

Annons:
Cojimar
3/24/22, 4:09 PM
#7

"Får en bofink se ut hur fan som helst?" är en välbekant fråga, och det kan den kanske. Åtminstone finns det en bofink i Jonsered som inte ser ut som artfränderna, genom pigmentförändringarna har den blivit mer och mer vit med åren.


Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

En världsberömd och ovanlig vit bofink har återvänt till Jonsered i Partille. Fotografen Jann Hansen har fotat fågeln i fem års tid.
Fornöga
4/2/23, 4:50 PM
#8

#7 Den vita bofinken har kommit med våren till Jonsered även detta år.


Re:tired.

Den vita bofinken börjar bli ett säkert vårtecken i Jonsered. För sjätte året i rad lyckades Jann Hansen fånga världskändisen på bild när den poserade vackert
Upp till toppen
Annons: