Annons:
Etikettfågelfoton
Läst 2717 ggr
Caaassiiie
1/26/13, 7:21 AM

Hägrar i Slottsparken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En vintrig hägerbild från söder! Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
1/26/13, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
1/26/13, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
1/26/13, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och en sista!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
1/30/13, 1:11 PM
#4

Härliga bilder - och visst är de granna! Har du varit där när den äldre damen matar dem? Hon kommer med sill en eller två gånger i veckan, oftast förmiddagar. Vilka slagsmål där är då, måsarna vågar sig inte ens fram när hägrarna klapprar med sina näbbar. Har bara varit där en gång och sett det och hade såklart inte kameran med då - men vilka fotomöjligheter. Bestämde ny tid med henne och erbjöd mig att fixa sillen också men hon skulle själv fixa - kom dock utan sill för handlaren hade slut på det så inga foton då heller.

Jag tycker bilder 3 (#2) är bäst, lugnast bakgrund och tycker att bänkarna i bakgrunden gör mycket för bilden på något sätt. Övriga bilder är ganska röriga, fyran (#3) tycker jag fungar också.

Tips om du inte hittar hägrarna där; Är det sol mot baksidan av Malmö Hus Museum (baksidan som alltså går mot Slottsparken) så står de ofta där, jag tror 16 st är mitt rekord som jag hittat där.

mvh Martin

Caaassiiie
1/30/13, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vilken otur! Så är det nästan alltid när man inte har kameran med ;) Kan ju hoppas se henne någon gång!

Tack så mycket! Jag var så frusen om mina fingrar när visa bilder togs, fick knappt fram mitt lilla stativ som stöd. Insåg nog inte hur stel jag hade blivit när jag satt och tittade på dem. Tycker nog sjäv bäst om #2 eller #3 av dem jag la upp. Har en del bilder till på datorn. Jag va osäker ett tag där på bänkarna, men tänkte "dem står där dem står, bänkar är det lite överallt. Så omgivningen ser ut." Vissa gånger tillför det nåt, andra inte. Så beslöt mig för att tycka om den och ju mer jag tittat på den så tycker jag mer och mer om helheten :) Kan ju möjligtvis störa mig på soptunnan som fick en kapad topp!

Tack för tipset, jag har sett dem där ett par gånger också. Blev inte så lyckade bilder där. Som mest såg jag också 16-17 stycken. Räknade om och om flera gånger för att va säker! Glad

Det här fotot är nog den enda okej bilden som togs vid museet, då var det inte ens snö.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
1/30/13, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Fann en bild från när det låg lite snö också, men även den enda. Sen tog jag bara en översiktsbild i tre delar över hela kullen, för att visa min far. Lite svårt att få med alla på en bild med mitt 70-300.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Martin
1/30/13, 10:00 PM
#7

Man får stå en bit bort :o) Här är en bild (djurfoto) jag tog för några år sedan, då med Canon 450d och ett 70-300 på 70mm. Ingen kanonbild men rätt kul där hägrarna bildar ett mönster som går igen och smälter in i snön.

mvh Martin

Caaassiiie
1/31/13, 3:41 PM
#8

jo i för sig såklart, men tänkte inte mycket på det, det var i förbifarten på vägen hem :) Kul bild,! Dem har hållt till här länge då förstår jag.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
1/31/13, 8:15 PM
#9

Tror att vintern 2009 eller 2010 var första gången jag såg dem. Sommartid brukar de inte vara i Slottsparken men man ser dem en bit bort, i Öresundsdammarna ibland på somrarna (de dammarna som ligger längs Ribban) - där är de för övrigt även hägrar nu vintertid.

mvh Martin

Caaassiiie
1/31/13, 8:44 PM
#10

Ja okej! Good to know :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Upp till toppen
Annons: