Annons:
Etikettobservationer
Läst 2697 ggr
Catta-
1/27/12, 3:28 PM

Antal fåglar?

Brukar ni skriva upp när ni sett någon ny fågel? Jag har en lista där jag lägger till nya fåglar när jag sett dom :) Har sett runt 80 olika mer eller mindre, och mer hoppas jag det blir :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Monky
1/27/12, 3:44 PM
#1

Jajjemen! Det finns färdigtryckta sk krysslistor som ges ut av Sveriges ornitologiska förening. På den finns de 300 arter som påträffas i Sverige.

Listan kallas även Sverigelistan och kostar 1kr styck. Glad

Jag har en lista för de arter jag sett i Sverige totalt, samt en årslista för mina årskryss.

Catta-
1/27/12, 4:12 PM
#2

Okej :) Vart kan man köpa den listan?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Monky
1/27/12, 4:21 PM
#3

Naturbokhandeln säljer den. Minns att jag köpte av dem för flera år sen och då fick man ju beställa ett gäng för att det skulle löna sig. Tror jag köpte 50st. Men det är ju kul att ha också, dels till sig själv men även att ge bort.

De har en butik på Öland där man kan köpa dem om man har nära dit så klart.

Catta-
1/27/12, 4:25 PM
#4

Har dom ingen internet handel? Bor i Oxelösund så är en bra bit att åka :) Annars kanske det finns andra listor man kan kryssa för? Antar att jag kan googla fram det men du kanske vet?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
1/27/12, 4:41 PM
#6

Tack! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Monky
1/27/12, 4:47 PM
#7

Glad

Halvorsen
1/28/12, 7:58 PM
#8

Jag har en x lista för fåglar jag har sett, alltid lika roligt att få se en ny art och sätta ett nytt x. Glad Längtar till våren nu när allt sätter igång. Älskar också att fota fåglar så kameran är alltid med. Sist på bild blev det en Lappuggla.

Catta-
1/28/12, 8:56 PM
#9

#8 Ja visst är det roligt? :) Åh vad häftigt att få en uggla på bild :) Tror jag bara har sett en enda uggla i hela mitt liv(är 20). Jag älskar också att fota fåglar så min kamera åker med nästan varge gång jag är ute och spanar :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: