Annons:
Etikettfågelidentifiering
Läst 2673 ggr
chade
1/27/12, 1:37 PM

Vilken art?

Hejsan jag skulle vilja ha svar på en fråga..

Idag när jag gick hem från bussen så såg jag en liten fågel som satt och tryckte i ett hörn och såg allmänt risig ut.. jag kunde ju inte lämna den där, så jag tog hem den och stoppade den i en liten glasslåda med hål så att den kunde gå ut på balkongen. Jag vet inte om jag gjorde rätt, men jag tänkte att eftersom den kan flyga iväg om den vill om jag gör på det sättet så håller jag inte den i fångenskap.

Tyvärr så var den mer skadad än jag trodde, eller så blev den väl så rädd.. men tyvärr dog den för en liten stund sen efter att den kvittrat lite..

Hoppas att det inte var mitt fel.. tyckte ju bara så synd om den.

Men jag undrar vad det var för fågel, jag har aldrig sett en liknande innan..

Den ser ut som en gråsparv, fast mindre och lite tjockare.. med rött på huvudet.. kan bifoga en bild om så önskas.. men tyvärr kommer den vara död på bilden i så fall…

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Monky
1/27/12, 3:06 PM
#1

Klart det inte va ditt fel. Naturen har sin gång, och det måste inte vara nåt negativt med det.

Bifoga gärna en bild. Men när du skriver "rött på huvudet" låter det som en gråsiska. Men lägg gärna in en bild ändå.

chade
1/27/12, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ja min vän trodde det också, men det kan vara kul med fler åsikter!

Den är inte sådär jätte bra.. ville helst inte böka runt på fågeln för mycket när den var död..tyckte det kändes lite respektlöst :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Monky
1/27/12, 4:19 PM
#3

Visst är det en gråsiska.

chade
1/27/12, 4:30 PM
#4

Okej, tack! Dom är väldigt fina, eller i alla fall den här.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Monky
1/27/12, 4:36 PM
#5

Du har säkert fler i närheten som du kan titta efter. De brukar leva i grupper.

Glad

chade
1/28/12, 3:14 PM
#6

Jag kanske ska hänga ut lite fågelmat på balkongen och se om det kommer några som jag kan titta på :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Monky
1/28/12, 10:28 PM
#7

Det tycker jag absolut! Glad

Upp till toppen
Annons: