Annons:
Etikettfågelfoton
Läst 2244 ggr
TinaNordberg
2011-06-07 16:38

Äntligen en flugsnappare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på bild.

Det har blåst duktigt i tre veckor, nu har äppelrtädet stannat.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Annons:
uffelarsen
2011-06-07 19:49
#1

Grattis till en kanonbild på "snappis"

TinaNordberg
2011-06-08 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack!

Det är den flitige faden.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

TinaNordberg
2011-06-08 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och den ömma modern.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

[Doglovers]
2011-06-08 15:44
#4

Grattis till jätte fina bilder. Honan tycker jag är så söt, om man får säga så om små fåglar. den ser väldigt feminin ut.

Här har det också blåst konstant och nu äntligen har det lugnat ner sej så jag ska sätta mej nedanför vår lilla snappis holk.

uffelarsen
2011-06-10 19:56
#5

Kan inte annat än hålla med, finfina bilder Tina, Jag har inga här hos mig så jag får nöja mig med era så fler bilder vill jag seGlad

#4 Prova med att en kopp kaffe (Te går bra i brist på riktig dryck)Skrattande gå och sätt dig en 20-25m från holken, titta var dina "snappisar" mellanlandar innan dom ger sig till holken. Dom flesta fåglarna som jag har sett gör så och det är 8ggr av 10 samma plats hela tiden, om du inte vill ha just holkbilder förstås.

[Doglovers]
2011-06-10 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu tar jag mej friheten att slänga in en bild i Tinas trådSkäms

Uffe, jag satt  nedanför holken och fotade på hanens favorit ställe precis som du sa. Men det började blåsa igen, men något blev det väl ändå. Utan vare sej kaffe eller TE (som annars smakar alldeles förträffligt)Cool

Annons:
uffelarsen
2011-06-11 09:08
#7

Vaaa? inget kaffe???? eller te, Hmmm vet inte hur du fick ihopa det utan någon dylik dryck,Skrattande men bra blev det, bilden är kanon. Inga bilder på honan?

[Doglovers]
2011-06-11 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ingen bild som blev bra. Hela skogen var i rörelse och även lilla fågeln. När jag skulle fota hanen hade den fullt upp med att hålla balansen. Så det får bli denna lite tråkiga bild. Men holken var det enda som var någorlunda stilla.

Upp till toppen
Annons: