Annons:
Etikettfågelfysiologihälsaskador
Läst 4256 ggr
alskarkolhydrater
2010-06-12 19:29

Skadad fiskmås!

Hej!

Idag när jag var påväg till stamn fick jag syn på en liten fiskmåsunge som låg i gräset och när den väl var uppe och gick så såg det jättekonstigt ut. Tänkte att det säkert är så de rör sig när de är små. Inte så ofta man får se dem i det stadiet liksom.

Iaf. när jag gick hem igen så såg jag samma fiskmåsbebis på samma ställe. Och denna gången kollade jag närmre på hur fötterna såg ut och de såg helt inåttvridna. Såg verkligen avbrutna ut!

Blev så himla ledsen och kunde liksom inte gå därifrån bara. Ringde till fågelstationen vid sopcentralen här i Malmö och de var vädligt hjälpsamma men förklarade att det tyvärr inte finns mkt att göra än att antingen låta "naturen ha sin gång" eller ta hand om den och köra den till närmaste djursjukhus där den kan få somna in i lugn och ro.

Kunde såklart inte bara lämna honom/henne där… så jag tog med henne/honom hem och ringde djursjukhuset, och de sa likadant. Brytna ben = döden.  Det jag undrar nu är ifall det verkligen är så? Om någon vet? Kan man verkligen inte göra ngt? Jag har kollat lite närmre nu och enen sticker verkligen helt ut och hans "fötter" verkar helt döda :( usch liten stackare. Men han har ätit massor både kokt ris och bröd. Vill bara höra vad andra säger innan jag åker iväg med honom när mig sambo kommer hem kl 18.

Tacksan för alla svar!

Annons:
NaimaG
2010-06-13 00:39
#1

I denna tråd har du ett annat alternativ till vart du kan vända dig. Du kan också kontakta viltvårdare om hjälp.

Upp till toppen
Annons: