Annons:
Etikettobservationer
Läst 3138 ggr
NaimaG
2010-06-26 00:25

Ute bland ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute vid dammen idag och upptäckte att flera par hade fått ungar. Det fanns en grupp med lite äldre gräsandsungar, en grupp men gräsandsungar på bara några veckor och så bläsands damen som hade hela åtta ungar på bara någon vecka gamla.

Under visstelsen vid dammen kom en kråka in bland skocken och ställde till det. Den lyckades sno till sig en utav bläsandsungarna och landade med den på gräsmattan långt ifrån mamman och just när den skulle till att hacka tilld en med näbben jagade min man iväg kråkan och ungen kunde återgå till sin moder under våran uppsikt. Vi kunde bara inte låta kråkan ha ihjäl ungen och se på utan aggerade för ungens skull och mammans som blev helt förtvivlad. 

Hur som helst, så tog vi lite bilder på ungarna och fåglar omkring. Först ut är Bläsandsmamman med sina bebbar.

Annons:
NaimaG
2010-06-26 00:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett bläsands dun

NaimaG
2010-06-26 00:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Några veckor gamla gräsandsungar med mamma

NaimaG
2010-06-26 00:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gräsandsungarna closeup

NaimaG
2010-06-26 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hotet bland alla ungarna

NaimaG
2010-06-26 00:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

De äldsta ungarna och så jag som böjer mig ner för att mata dem.

NaimaG
2010-06-26 00:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bläsandsunge på vandringsfärd.

Annons:
NaimaG
2010-06-26 00:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och så mina stoltheter. De vackra gåshybriderna och min lilla älskling skall alltid gör upp till show när man är där. Är det inte att följa efter mig och luta huvudet mot mig så är det att possera, en riktig fotomodel som låter sig fastna på bild.

NaimaG
2010-06-26 00:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alla fyra och denna gång var det ena tösen (misstänker det är en hona) som ville göra upp för show. Dessa fyra har hållit ihop hela livet.

Upp till toppen
Annons: