Annons:
Etikettfågelidentifiering
Läst 3490 ggr
Pandy
1/15/11, 9:30 PM

Vilken art?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick besök idag av ett par hungriga små rovfåglar, pappa trodde Sparvhökar, men frågar här försäkerhets skull.
Bifogar med lite bilder.

Annons:
Pandy
1/15/11, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild…

Pandy
1/15/11, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och sista bilden…

Martin
1/15/11, 10:53 PM
#3

Visst är det sparvhök! Grattis till häftig upplevelse (antar jag). Två stycken samtidigt dessutom. Det har jag själv aldrig sett.

mvh Martin

Pandy
1/16/11, 1:21 AM
#4

#3 Jo, synd nog hann jag inte få med deras lilla bråk om maten, hade precis sprungit in i mitt rum och hämtat kameran, satt på telezoomen och precis när ja kommer in i vardagsrummet så bråkar de lite, men det gick lite för fort för migRynkar på näsan

Men de åt inte upp allt så de kmr väl tillbaks imorgon, åtminstånde en o en för den ena kom först sen blev den bortjagad först till en gren någon meter bort sen tog tålamodet slut och den stack ivägCool

TinaNordberg
1/28/11, 9:54 PM
#5

verklien kul med två på en o samma gång. Jag har sett då de norpat år sig talgoxar vid fågelbordet. Det går så attans snabbt, sen är det bara några fjädrar som dalar ner.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Monky
2/4/11, 1:53 PM
#6

Vilka roliga bilder! Du har ju dessutom lyckats fota ett par, hanen med sitt rostfärgade bröst och honan som är grå på bröstet. Hoppas de kommer tillbaka på besök!

Annons:
Upp till toppen
Annons: