Fågelskådning iFokus

Fågelskådning

Etikettövrigt
Läst 3067 ggr
nadilda
0

Prao

Liten glad Nadja här. Jag och en kompis har fått prao i två veckor på Falsterbo fågelstation, vi ska bo där under tiden. Kommer bli super kul och ett bra tillfälle att lära sig mycket, och förhoppningsvis får jag mycket fotograferat!

TinaNordberg
0

Va kul för er, det är nog en dröm för många. Väntar på att ni delar med er av bilder och rapporter.

Önskar er en trevlig prao.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

nadilda
0

#1 Tack så jätte mycket! 🙂 Dröjer ett tag tills vi ska dit men då lovar jag att uppdatera och lägga upp bilder.

Pappa har jobbat där i några år och känner dem så hade nog lite lättare en vissa andra att få prao där 😉

nadilda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har jag varit där första veckan!😃 Helt otrolig prao, har lärt mig vansinnigt mycket och haft jätte kul! Till och med värt att gå upp klockan 03:05 😉

Har tagit rätt så mycket bilder👍

Monky
0

Läckert! Blåmes också….de e ju "kul" 😉

nadilda
1

#4 Hihi, ja små men ack så argsinta😉

En brandkronad kungsfågel på bilden❤️

Monky
0

Jo blåmesar kan va lite jobbiga. Läckert med BK!

nadilda
1

Nu så ska det komma bilder!😃Var en levande zombie igår efter att ha vaknat vid tre och inte sovit nått….

En järnsparv på bilden, det är järnsparvs period nu så vi har fått väldigt många.

nadilda
1

En gul hämpling som var något ovillig att posera😛

nadilda
1

En svarthätta😃

nadilda
1

En rödstjärt🙂

nadilda
1

Detta är nog nästan min favorit, den lilla svartmesen. Tyvärr syns det inte på bilden men den är så läcker med sin punkfrilla!

Monky
0

Lär ni er att åldra och köna också? Haft nån göktyta….? Om inte så hoppas jag du får en, grymt roligaste fågeln!

[SonjaG]
0

Åååh vilka fina bilder och fåglar.

Tack för titten!