Häger
Oj! Det var länge sedan man använda denna sidan, har ju kommit massa nytt nu. Bland annat denna hägern! :)
Så läcker bild! Jag minns första gången jag såg en häger, det var en fantastisk upplevelse!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Härlig bild.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
#1 Tack! :) Ja, det är allt en udda fågel, jag hade mig turen att smyga mig på denna i Pildammsparken i Malmö, men utstirrad var man, hela tiden! Tyvärr kom det stökiga tonåringar och skrämde både mig och fågeln så hann aldrig få när den flög iväg..
#2 Tack :)
#3 Jag tror att det krävs mycket smygande!
Jag önskar att jag skulle hinna få upp kameran när den kommer men de få gånger jag sett den har jag blivit lika förvånad varje gång.
#4 Jo, det gör det! Dock har man väll ändå liite tur med att denna håller till i stan och är inte så jätte skygg av sig!
Haha jag tror du får ha den fastklistrad i handen, då kan du inte gå miste om det, hm..
Jag får väl ge mig ut och försöka när jag köpt min nya kamera. Jag bor ju bara en bit från "träsket" som de bor i
Låter som en mycket bra ide! Lycka till :)
Bra fångat! Läcker bild! Är det precis vid parkeringen? Nu kommer snart vintern… blir det is kan jag rekommendera Slottsparken närmst restaurangen (den delen som ligger närmst Mariedalsvägen alltså). Brukar vara 10-20 hägrar i den delen under dagarna när/om det blir väldigt kallt.
mvh Martin
#8 Tack så mycket! Ja det är det, precis där nere bakom. Ja okej, tack så mycket för tipset! Ska komma ihåg det :)
2023 Gråhägrarna har lärt sig samarbeta för att komma åt fiskarna bakom nät på Hökensås sportfiskares fiskodling, och som "tack" för detta har Länsstyrelsen givit tillstånd till sportfiskarna att skjuta två hägrar.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2023-05-13 13:24 av Fornöga