Örn?
Har just varit ute i skogen med hundarna och där fanns en helt enorm fågel. Rent spontant skulle jag säga örn utan att kunna något om dom 
Det kändes som om den var 3 m i vingspannet, men med tanke på hur överraskad jag blev så kanske den snarare var 2-2.5 m så har jag inte överdrivit. Den var mörkt brun, kunde inte hitta några ljusare partier, men å andra sidan såg jag inte huvudet alls, den flög rakt över mig så hade den haft ljust huvud så hade det nog smält ihop fint med himlen. Eller så var jag bara totalt fokuserat på de enorma vingarna 
På hemvägen flög den runt över mig igen, lite högre och betydligt snabbare till skillnad mot när jag såg den först, då gled den mest förbi lite sakta sådär.
Kan det ha varit kungsörn/havsörn? Finns det andra fåglar som är så enorma?
Detta var i småland, hultsfredstrakten.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Liknande hände mig här nere i skåne för bara någon vecka sedan! Forskade jätte mycket i det och det jag kom fram till i min situation var en Skrikörn, (större skrikörn) Som är mycket sällsynta här, men dem dyker upp då och då! Men annars kan det mycket väl varit en Kungsörn tror jag! :)
Det kan absolut ha varit örn, men några 3 meter i vingspann tror jag inte det var :o)
Att artbestämma fåglar om man inte är van är väldigt svårt då det bland annat på örnarna är stor skillnad i fjäderdräkten beroende på ålder osv.
Två havsörnar har setts vid Färjansö, Ljungby kommun under lördagmorgonen mellan ca kl 06-10, och två örnar med samma åldersbestämning har setts vid Draven mellan ca 12-15. Jag kan inte Småland alls men det kanske är samma två havsörnar som varit på båda ställena. Oavsett vilket kan det säkert både vara havs- och kungsörn du sett, men inte lika troligt skrikörn.
mvh Martin

Om jag får gissa vilt så gissar jag på att det var en havsörn jag såg! 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~