Fågelskådning iFokus

Fågelskådning

Etikettobservationer
Läst 2334 ggr
Martin
0

Rovfågeldag!

Vilken dag det har varit idag! Tog en långtur…. utgick från Malmö och körde vi Skabersjö till Näsbyholmsjön och Havgårdssjön som ligger mellan Malmö och Ystad kan man säga, lite slarvigt (ca 3 mil från Malmö).

Bilder kommer att komma upp vart det lider, men artlistan (av Sveriges 17 häckande rovfåglar) ormvråk, fjällvråk, röd glada, blå kärrhök, kungsörn, tornfalk är inte dåligt. Därtill hoppas jag kunna lägga havsörn och sten- eller lärkfalk och möjligen även brun glada om det vill sig väl med fotona (att man kan identifera dem utifrån det).

mvh Martin

TinaNordberg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj oj, det var ingen dålig lista, önskar att jag hade varit med. Väntar med spänning på att få se bilder.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sten/lärkfallken föll, det var en tornfalk. Det kommer fler bilder, men här är en som jag tyvärr missade fokusen på för det gick så otroligt snabbt från att jag såg den tills den lyfte. Den blev dock inte iväg skrämd vilket kan tros, utan började jaga i direkt anslutning till ängen där den satt och det kommer bilder på det under helgen hoppas jag, när jag fått lite tid till redigeringen.

mvh Martin