Fågelskådning iFokus

Fågelskådning

Etikettfågelidentifiering
Läst 2781 ggr
Spectabile
0

Fågelidentifikation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det här för pippi?

NaimaG
0

Den var svår i och med att enbart bröstet syns men jag står mellan valen utav nötskrika och stenskvätta.

fotokrafs
0

Jag tycker att det ser ut som en bofink. :)

NaimaG
0

Möjligen, jag är dock van vid att bofink skall ha roströdare bröst. Men det varierar ju så klart.

Monky
0

Ohh…tuff vinkel, men jag skulle också säga bofink.

[peter54]
0

Nötskrikan är en stor fågel och den sitter aldrig sådär och sjunger. Der gör inte stenskvättan heller, dessutom ser man tydligt att det handlar om en fink på näbben.

Jag håller med om att den ser väl ljus ut på bröstet för bofink, så jag tror att det är en hämpling.

ronnyf
0

Definitivt en bofink! Visst, lite ljus på bröstet men det kan de ju vara. Hämplingen är grå på strupen och det röda kommer först på bröstet. Näbben känns lite förkraftig för den också.

Spectabile
0

Det är svårt att säga vad det är när man tar ett foto mer eller mindre underifrån. Jag hade inget annat alternativ, men är ganska säker på att det inte var en Nötskrika för den var inte så stor.

[peter54]
0

Om man tittar på bilden i den hör länken, tror jag att majoriteten här har rätt i att det är en bofink. De kan se rätt ljusa ut i speciella vinklar och ljus.

http://hem.crossnet.se/annicab/bofink%20maderensis.jpg