Hur ser erat ut?
Hur ser din trädgård ut? Har du utrustat för fåglar att kunna häcka, äta osv?
Är det något i trädgården ni saknar, har ni några planer på kanske växter, holkar, fröhus osv som skall dit?
Visa gärna bilder på hur ni försett era trädgård till ett fågelparadis. Har ni inga bilder från i år så kan ni ta tidigare bilder.
Under den kalla årstiden har jag 2 ställen där jag ger dom mat. Sen har jag några stycken fågelholkar.
Vi har inemot 25 holkar på tomten. Vi spar en hel del kardborreplantor också. Det uppskattas av en del fåglar under vintern. Och ett fågelbord, förstås. Annars är det inget speciellt vi gör.
HH
just nu bara två holkar som jag tvivlar att nån vill bo i det första året. Allehanda fåglar bygger bo i uthusen. Vi har bytt brädfodring på huset under ett antal år och ett år hade vi fågelreden i tre hörn och det var pilfink, talgoxe och blåmes som passade på bygga
i uthusen finns reden för svalor och tornseglare bl.a. Vi har även påhälsning av ugglor i uthusen som vilar sig där ibland

Vi har fyra hålkar och en är redan upptagen. De andra tre har jag inte observerat, så jag vet inte.
Från sen sommar till sen våren har vi 4 fågelmatare som har under den tiden alltid nånting in. Över sommaren är de toma.
Vänliga hälsningar Stephan
#7 Bor du i Småland?
HH
Nej, jag bor i Bohuslän, mellan Stenungsund och Ljungskile.
Olle