Fågelskådning iFokus

Fågelskådning

Etikettmatningholkarfågelbad
Läst 2474 ggr
NaimaG
0

Hur ser erat ut?

Hur ser din trädgård ut? Har du utrustat för fåglar att kunna häcka, äta osv?

Är det något i trädgården ni saknar, har ni några planer på kanske växter, holkar, fröhus osv som skall dit?

Visa gärna bilder på hur ni försett era trädgård till ett fågelparadis. Har ni inga bilder från i år så kan ni ta tidigare bilder.

Spectabile
0

Under den kalla årstiden har jag 2 ställen där jag ger dom mat. Sen har jag några stycken fågelholkar.

HellviHumle
0

Vi har inemot 25 holkar på tomten. Vi spar en hel del kardborreplantor också. Det uppskattas av en del fåglar under vintern. Och ett fågelbord, förstås. Annars är det inget speciellt vi gör.

HH

korseett
0

just nu bara två holkar som jag tvivlar att nån vill bo i det första året. Allehanda fåglar bygger bo i uthusen. Vi har bytt brädfodring på huset under ett antal år och ett år hade vi fågelreden i tre hörn och det var pilfink, talgoxe och blåmes som passade på byggaSkrattande

i uthusen finns reden för svalor och tornseglare  bl.a. Vi har även påhälsning av ugglor i uthusen som vilar sig där ibland

storost
0

Vi har fyra hålkar och en är redan upptagen. De andra tre har jag inte observerat, så jag vet inte.

Från sen sommar till sen våren har vi 4 fågelmatare som har under den tiden alltid nånting in. Över sommaren är de toma.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

OlleA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min "trädgård" är en liten naturtomt som till största delen består av en blommande äng omgiven av skog. En perfekt miljö för många fåglar.

OlleA
0

Flera holkar har jag satt upp. Här är det en svartvit flugsnappare som har kommit med mat till sina ungar.

OlleA
0

På vintern får fåglarna solrosfrön, jordnötter och talgbollar. Det gör inget om de spiller. Glad

Olle

HellviHumle
0

#7 Bor du i Småland?

HH

OlleA
0

Nej, jag bor i Bohuslän, mellan Stenungsund och Ljungskile.

Olle