Etiketter: ägghäckninggråsparvpilfink
Läst 91 ggr
0
När lägger gråsparv/pilfink ägg?
Vi har gråsparv (eller pilfink, har inte kollat så noga) som är i färd med att bygga bo i huset. Tyvärr är boet inte på så lämplig plats och jag tänkte sätta för det med nät men jag är inte så grym att jag gör det om de lagt ägg.
Men när lägger de ägg? Försöker googla svar men hittar inga.
Jag bor på Frösön i Östersund om det ger någon närmare ledtråd av tid…
1
Enligt Naturhistoriska riksmuseet påbörjas normalt äggläggningen i maj, så ännu är det nog ingen fara.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-04-18 09:34 av Cojimar
0
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Fågelskådning i fokus riktar sig till dig som älskar naturen och fågelskådning. Det spelar ingen roll om du är proffs, amatör eller bara allmänt intresserad utav fåglar, alla är välkomna. På sajten hjälps vi åt med att svara på frågor och funderingar, följa fåglarnas liv under och efter häckningsperioder hela året om. Vi delar med oss utav kunskap, arrangerar tävlingar samt försöker ha en samlad plats för samtliga ornitologiska föreningars arrangemang och nyheter. Välkommen in till oss!