Fågelskådning iFokus

Fågelskådning

Etikettfågelidentifiering
Läst 1881 ggr
Gotaman
1

Sångare ...eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske skulle sluta med fågelskådande. Trots hyfsad bild kan jag inte artbestämma denna.

[peter54]
1

Jag gissar på trädgårdssångare. Jag har en bild, sämre än din, men fågeln är mycket lik.

Tant Grön
0

En sådan fågel häckade i ett fågelbord precis utanför vårt fönster. Det var så kul att följa hur ungarna växte upp. Någon som var bra på fåglar sa att det var trädgårdssångare.

Taggeman
1

#0 Det är inte trädgårdssångare jag Photoshoppade lite o mörka bilden då får fågeln mörkare fläckar på bröstet (hoppas det inte gjorde något). Har du någon mer bild på fågeln med stjärten. När ljuset faller in i fjäderdräkten så blir den lite olik i andra vinklar.

Lite data om fågeln vore bra: Var i Sverige, när  är bilden tagen, områden fågeln vistas i, gjorde den något speciellt ex. nigning osv, storlek. 

Är det en ungfågel så får man det ännu svårare att artbestämma.

En gissning från mig blir  Grå flugsnappare.

#1 Peter jag tror du har fotat en Törnsångare hane för den har ett så markerat mörkt huvud o vit strupe. Var den lite rödbrun på vingen? 

Fågelbilden är Gotmans omredigerad lite!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Monky
1

Instämmer helt med #3, Grå flug och #1 är en törnsångare. Trädgårdssångaren är betydligt mer oansenlig.

Gotaman
0

Ok - på Artportalen säger man också att det är Grå flugsnappare