00. NYHETER

Hej!

2017-06-10 22:45 #0 av: Blue_Lugia

Hej!
Jag blev precis medlem på sajten!
Mitt , djur intresse har alltid varit , jajastort och intresset för fåglar väcktes för många
är sen redan när jag var 12 år och började låna alla fågelböcker och skivor
med fågelljud jag kom över! :)
Jag lärde mig snabbt att identifiera många fåglar via läten och utseende, något jag har nytta av idag.
Matar gärna fåglar på vintern men ibland även sommartid, som nu till exempel.

Vad mer jag ska säga om mig själv vet jag inte, jag är inte så värst intressant haha! Men det var väl det viktigaste. :)

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2017-06-11 09:19 #1 av: Taggeman

Hej! Välkommen hit men sajtvärdarna verkar ha försvunnit så vi får klara oss skälva här på fågel forumet.
Men det är några duktiga skådare som tittar in här då o då.
Jag har lite sommarmatning med o har man tur så kommer det någon ovanlig o hälsar på.
Hälsningar Taggeman.

><> ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< <><

Anmäl
2017-06-11 10:45 #2 av: Blue_Lugia

Ber om ursäkt att jag missade rättningen av texten! "Jättestort" ska det stå i början...

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2017-06-11 17:49 #3 av: Carpinus

Jahaja, man kanske borde presentera sig ja! Jag har inte varit med som medlem så länge, men har varit här i en tidigare omgång.

Precis som TS började jag intressera mig för fåglar när jag var i 12-årsåldern, inspirerad av en äldre kamrat som var och är fågelskådare. Sedan höll jag på rätt intensivt tiotalet år, speciellt när jag flyttade till Kvismarens, Tysslingens och Osets närhet. Men även om intresset inte har minskat med åren (jag går mot de sjuttio), så gör skådartillfällena tillfällena det, inte minst eftersom jag numera är billös.. Fast en och annan tur blir det, när min gamle kompis från barndomen hör av sig och drar med mig för att se någon raritet.

Ser alltså inte så mycket fågel numera, men det kan bli rätt exklusiva arter i gengäld. Men nyligen tackade jag nej till att åka med och se Större turturduva nere i Kivik, så någon notorisk kryssjägare har jag ändå inte blivit.

Jag gläder mig åt alla fenomenala fågelbilder och trevliga berättelser här på sajten, och tycker det är synd att värdarna har försvunnit, nu när intresset faktiskt verkar öka för sajten.

Anmäl
2017-06-11 19:40 #4 av: Blue_Lugia

Jag har en fönstermatare som jag köpte för ett tag sen, dit kommer i och för sig "bara" en Talgoxe. Men den är rätt intressant att beskåda ändå.
I början undrade jag varför den "knackade" på mataren och ibland vaknar jag av det på morgnarna, men sen förstod jag att den hackar sönder fröna så då fick det sin förklaring. ; )

Anmäl
2017-06-11 20:00 #5 av: Taggeman

Jag kan tipsa om den här sidan Mina foton  där skrivs/laddas upp fina bilder och mycket om fåglar och dom som har hand om den sajten är mycket aktiva.

><> ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< <><

Anmäl
2017-06-13 14:27 #6 av: Monky

Välkommen hit Blue Lugia! Vad kul med lite presentationer!

Själv har jag väl skådat fågel i ungefär 20 år eller nåt sånt. Pluggat biologi och fortsatt snöa in på ornitologikurser. Sedan 2012 har jag ägnat mig mer åt ringmärkning, först tättingar men de senaste två åren har det mest blivit bomärkning av större fåglar. 

Ingen hårdskådare men kikaren är alltid med och jag brukar oftast besöka nån fågelstation om jag är på utlandsresa.

Glad

Anmäl