10. trädgården & byggen

björktrast

2016-07-18 11:48 #0 av: SonjaG

Fel plats kanske, flytta gärna.

En bekant har fått en björktrastunge i trädgården. Flyttat från boet ned på marken o i buskarna. Det är en liten trädgård så föräldrar och unge stör verkligen. Bajsar överallt, och skriker och skrämmer katten och människorna. Det tycker det är obehagligt att vara ute.

Vet nån hur länge ungen stannar på platsen, hur många dar tar det innan dom lär sej flyga och flyttar på sej?

Anmäl
2016-07-18 12:04 #1 av: bernil55

Jag som varit och är så glad för fågelungar, även trastungar. Fast jag studerat dem i år  med och fotat har jag inget direkt svar.  Jag tyckte de försvann rätt fort - ett par dagar? - men kunde komma på besök igen.

Visst, en unge satt på fönsterkarmen hos en granne en dag och där blev det rätt skitigt.  Men att bli rädd för dem är väl lite överdrivet?

Anmäl
2016-07-18 12:07 #2 av: SonjaG

Nja, kanske det. Men dom tycks störtdyka och härja. Ett par dar går det väl att stå ut. Jo dom gillar ju fåglar och djur, men det är så tajt i den lilla trädgården så dom kan knappt gå ut o in innan dom anfaller.

Anmäl
2016-07-30 19:57 #3 av: Martin

Hur gick det? Lär väl ha försvunnit nu?

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2016-07-30 21:17 #4 av: SonjaG

Jadå, efter 2-3 dar hade dom gett sej av.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.