Annons:
Etikettfågelskådning
Läst 2248 ggr
uffelarsen
3/14/14, 8:02 AM

Hej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Höll på att fixa med kamera utrustningen ute i trädgården då det var ett otroligt fin väder, Fick en massa åskådare också :-) alltid kul med lite sällskap.

Annons:
Temeraire
3/14/14, 1:35 PM
#1

Det var en fin bild!

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

uffelarsen
3/14/14, 4:47 PM
#2

Den kom lägligt då jag höll på att justera min autofocus på kameran. :-)

Taxelina1
3/14/14, 10:08 PM
#3

Suveränt…

Hälsning från en stor djurvänCool

[peter54]
3/14/14, 10:21 PM
#4

Som vanligt med bilder från Uffe, helt sanslöst fin bild på gråsparven 🙂

TinaNordberg
3/15/14, 11:23 AM
#5

Urtjusigt.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Kämpsten
3/15/14, 12:20 PM
#6

Tjusigt!

Får man fråga vad du har för utrustning?

<<: www.kampsten.se :>>

Annons:
uffelarsen
3/15/14, 2:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Denna bilden är tagen med en Nikon D3s + ett 400f2,8 + tc-14 men ganska hårt beskuren, bifogar jpg. Jag höll på med en fokus justering vid tilfället och denna bilden är efter justering som var en hel del fel.

uffelarsen
3/16/14, 2:19 PM
#8

Kul ni gillade bilden, jag skrev ett inlägg på ett annat ställe ang justera autofokusen i kameran, jag rekommenderar det varmt , jag har fixat flera objektiv nu och det var en djäkla skillnad, om man ofta kör "vidöppet" så har man inte så stort skärpedjup att "leka" med, då är det viktigt att autofokusen sitter där den skall. Och om någon här inne vill prova att fixa sitt hus med glugg/gluggar så ställer jag gärna upp. Men då får hen komma med grejjorna och justera själv med min hjälp. Det är bara att höra av sig så fixar vi till en tid för det. Pris ? =Gratis eller kanske en kaka till kaffet   :-) Jag har provat ett antal olika sätt att justera autofokusen, några bättre än andra men detta verkar helt klart det bästa. Jag köpte "lensalign fusion" inklusive den långa mätstickan för stoora brännvidder  Se länk   http://michaeltapesdesign.com/lensalign.html

Upp till toppen
Annons: