Annons:
Etikettfågelfysiologihälsaskador
Läst 2514 ggr
Caaassiiie
1/16/13, 11:17 PM

Dagens goda gärning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute i Slottsparken i Malmö för lite vinterbilder idag. Hade suttit ner en stund och värmt upp fingrarna. Reser mig upp och plötsligt snubbla någonting över mina fötter. Tittar ner och ser denna lilla krabaten. Han vingla vidare… och jag tog upp mina saker och gick en bit bort. Fick en bit bröd av en tjej som stod intill, som också hade försökt mata honom, men misslyckats. Satte mig ner intill måsen och bröt av små små bitar som jag nästan kunde stoppa in i munnen på honom. Stackaren hade brutit näbben.. Inte alls någon trevlig syn! Flyga kunde han inte heller.. Djurvän som jag är hade jag inte hjärta att låta honom lida. Tyvärr hade jag ingen fungerande mobil med mig ut så där satt jag med en mås i knät, tills tre andra tjejer stannade upp och tyckte lika synd om måsen som jag gjorde.

Det slutade med ett samtal till djursjukhuset som vidarebefordra oss till Spillepengen, men han var 1,5 timme bort för tillfället. Men han ringde i sin tur till dem som har hand om parkerna i Malmö och efter en liten stund kom det en kille. Min lilla vän hade då gått och gömt sig i buskarna för att vänta ut tiden… Men vi hittade honom och så bar jag ner honom till bilen, så hejdå till den lilla krabaten och sen tog han hand om den. Han kunde klart och tydligt också säga att det varit en hund som attackerat den. Varför har man inte bättre koll på sin hund? Dem får inte ens gå lösa i parken.. Visst, bara en mås säger ni. Men dem behövs också!

Nu slipper min lilla vän lida något mer i alla fall, och jag slipper att hitta honom livlös i en buske någonstans! Rynkar på näsan Visst var han bara för söt?

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
1/16/13, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Måste göra ont…

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Smullis
1/16/13, 11:24 PM
#2

Nej stackarn :( Tummen upp för dig! Håller med om att det är oansvarigt att låta sin hund gå och ge sig på måsar. Man ska vara rädd om alla, även måsar. :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Lamina
1/16/13, 11:26 PM
#3

Men stackars liten! Förvånad Vilken tur att du hittade honom och kunde hjälpa honom att få somna in. Inget djur ska behöva lida, och i min värld finns det inget som heter "det är bara en mås." (Eller en råtta, eller en katt eller vad som helst. Alla djur har rätt till ett värdigt liv)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Caaassiiie
1/16/13, 11:33 PM
#4

#2 Tack! Ja men visst är det! Dessutom får inte ens hundarna gå lösa i parken, och även om så borde man ha hört skriket från måsen och sen bara strunta i fågeln och gå, vem gör sånt? Hjärtlösa människor Rynkar på näsan

#3 Ja verkligen Rynkar på näsan Han var ju inte ens färdigväxt heller. Visst naturen har sin gång, men de kunde ju fått vara en äldre mås om jag nu måste välja, även om inget av det är kul. Hade ju brytt mig precis lika mycket om det hade varit en gammal fågel! Nej precis, så tänker jag också och har alltid gjort. Djur dras till mig och de har fått mig att bry mig ännu mer och älska alla individer på sitt sätt!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Monky
1/17/13, 5:58 AM
#5

Bra initiativ! Allt liv har lika värde!

TinaNordberg
1/17/13, 10:01 AM
#6

Bra jobbat, det är väl en ung skrattmås.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Annons:
Monky
1/17/13, 4:56 PM
#7

Jo, den är kläckt förra året.

Martin
1/17/13, 7:12 PM
#8

Bra gjort!

mvh Martin

Caaassiiie
1/18/13, 8:42 PM
#9

Tack tack! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
1/19/13, 5:43 AM
#10

Han fastnade även lite kort på film.. Han finns i slutet av den lilla filmen Glad

(Förövrigt fick jag nytt redigeringsprogram av pappa i julklapp, detta var mitt första lilla test på att se hur det blev när man testa runt lite, så ingen supergrej precis.)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




[Göstage]
5/13/20, 2:42 PM
#11

Två knölsvanar som nödlandade vid Brunnsparken i centrala Göteborg och sedan vandrade över till Gustaf Adolfs Torg vållade viss kalabalik i kollektivtrafiken. De kunde dock lyckligt eskorteras till kanalen, där de hoppade i och simmade iväg  till synes välbehållna efter äventyret.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/svankrasch-stoppade-kollektivtrafiken-i-göteborg-1.27937428 (just nu ej betalsida)

[Göstage]
1/31/22, 10:10 AM
#12

Sebastian räddade en utmattad ung stormfågel i Lerkils hamn.

Sebastian Ekbom räddade utmattad stormfågel i Lerkilshamnen
[Göstage]
2/13/22, 12:46 PM
#13

Ugglor som fastnat i skorstenar och gått ett tragiskt öde till mötes hör man talas om då och då, men för en uggla i Hörby slutade det lyckligt, tack vare ett uppmärksamt par.

En uggla satt fast i Leif och Margareta Rosvalls skorsten. Leif lyckades iklädd tjocka handskar att rädda ugglan.
Annons:
Upp till toppen
Annons: