11. FOTOGRAFERA FÅGLAR

Fågelfoto-SM

2013-01-15 14:54 #0 av: Martin

16 av Sveriges bästa (?) fågelfotografer gör upp om titeln. Det hela började första veckan i januari. En ny art varje vardag, hela året. Vem som helst kan rösta.

Fantastiska bilder i många fall, och jag som är intresserad av fågelfoto och har följt diverse forum osv har också följt flera av dessa fotograferna på deras hemsidor och bloggar och det är allt som oftast makalösa bilder.

Kl 20 varje söndag-torsdag startar ny omröstning.

Kika in på http://www.fågelfotosm.se/ om ni är intresserade.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2013-02-06 08:56 #1 av: MonisN

Jag röstar så ofta jag kommer ihåg, har lagt sidan lättillgänglig i menyraden. Många fantastiska bilder.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2013-02-06 09:28 #2 av: Martin

Jag har nog missat en eller två röstningar, men annars har jag röstat varje dag.

Det jag kan tycka är lite synd är att man inte kvalitetsgranskar bidragen innan de läggs upp, det har tydligen varit fel arter i några bilder och de bilderna har inte deltagit i tävlingen men inte tagits bort heller - dvs de kan ha fått röster om man som jag t.ex. inte kan skillnaden på alla dykänderna men hittat en bra bild. Nu tror jag inte problemet är stort och juryn är ju fågelkunnig (och de flesta deltagarna), så kommer det upp en "fulfågel" så blir det säkert uppmärksammat och får inga röster men som sagt, då kunde man röstat på någon av de andra.

Jag väntar med spänning på rovfågelbilderna som jag ser lite extra fram emot, men redan nu är det mycket inspiration i bilderna.

mvh Martin

Anmäl
2013-02-17 08:39 #3 av: Martin

Ännu en vecka med riktigt bra bilder avklarade.

Lite intressant var att bara 1 av de 16 tävlande fotograferna hade foto på vaktel.

mvh Martin

Anmäl
2013-02-19 14:00 #4 av: monstermash

Oj, det visste jag inte ens att det fanns! Alltid lär man sig något nytt. :o)

Anmäl
2013-03-06 21:45 #5 av: Martin

Med start idag så går Fågelfoto-SM in på rovfåglarna. Först ut är bivråk.

Skall bli mycket spännande tycker jag...

http://www.fågelfotosm.se

mvh Martin

Anmäl
2013-03-06 22:40 #6 av: MonisN

Det blir spännande!

Anmäl
2013-03-11 19:54 #7 av: Martin

Rovfågelbilderna har börjat och jag tror vi kommer se stora omkastningar i tabellerna. En del i alla fall. Jag har en egen favorit bland de tävlande och det är Stefan Oscarsson, tror att han kommer avancera under de här veckorna.

Kl 20 ikväll kommer bilderna på havsörn upp, skall bli mycket intressant efter ett par fantastiska bilder på röd glada som man röstar på fram tills dess att havsörnarna dyker upp om några minuter.

mvh Martin

Anmäl
2013-03-11 21:42 #8 av: MonisN

Nr 2 är en klar favorit för mig bland havsörnarna. Jag visste inte att man kunde se vems bilderna är. Tack för den upplysningen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.