Annons:
Etikettobservationer
Läst 6166 ggr
uffelarsen
5/20/11, 3:14 PM

En förbannad gök!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute och fotade lite när jag fick syn på denna gaphalsenSkrattande

Annons:
[Doglovers]
5/20/11, 5:11 PM
#1

Hahaha, han ser verkligen lite sur ut. Grattis till en super bra bild. Försökte själv fånga en på bild härom dagen, men icke.

Lynxx
5/20/11, 10:17 PM
#2

Gökar e ena sura typer - retade en för många år sedan.

Den flög fram & tillbaka över huvet på mig - medan den lät väldigt irriterad - den hade ett lite lågmält kraxande läte - som om den pratade för sig själv. Jag skulle inte vilja vara den andra göken när den här fick tag på mig. FörvånadFlört

---

Knäppgökar finns det ju däremot gott om.

/L

Monky
5/20/11, 10:17 PM
#3

Oj oj va snyggt!

Vad har du för kamera och vad använder du för objektv när du fotar fåglar?

uffelarsen
5/20/11, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tackar Doglovers, om du hör Göken så kan du närma dig försiktigt och prova ett "eget" ko ko… ko ko, med lite tur och att du får in rätt ljud så kan du väcka ett intresse som gör att göken söker upp dig. Så var det i detta fallet , men jag måste erkänna att det var inte jag utan en bekant som tydligen gjorde det , men jag skall prova på det jag med. bifogar en bild till när den flög runt oss.

#2 Precis då lät det när den flög över oss, det lät som om den var skitförbannad och pratade för sig själv, precis som du beskrev. Har aldrig hört det förut och jag blev lite överaskadSkrattande

#3 Mestadels så blir det 70-200 f2.8 + x2 extender så runt 400mm f5.6  jag råkar att ha den stora lyckan att vara vän med en fotohandlare och och ett par andra fotovänner som ger mig tillgång till riktigt dyra pjäser som jag låna om jag tror att det är något kul på gång.

Nu sist så var det en NikonD3 som jag använde som hus, men annars så är det min Nikon D300 som får följa med ut när det är fågelfoto man får lite mer "brännviddseffekt"med ett Dx hus.

Monky
5/20/11, 11:10 PM
#5

Jag vill också ha fotohandlarkompisar….

Lynxx
5/21/11, 8:11 AM
#6

#4 - Kanonfoto! Skrattande

Ha-Ha - ja den låter verkligen elak! Skrikandes

/L

Annons:
aggeelin
5/23/11, 11:06 PM
#7

Läckert foto!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

uffelarsen
5/24/11, 9:00 AM
#8

#6 + 7 TackarGlad

[peter54]
5/29/11, 3:40 PM
#9

Jag är döimpad av att du lyckas ta så fina bilder på flygande fåglar. Jag har aldrig uppnått skärpa i en sådan situation. Bara att hitta fågeln i sökaren är ju rena trollkonsten.

uffelarsen
5/29/11, 5:19 PM
#10

#9 Tackar tackar Peter, Men det är inte så svårt när man har listat ut hur det funkar,Tex Göken som flyger, Jag såg den komma över en äng rakt emot mig. hade kameran på Kontinuerlig fokus, och fokuserade på ett stort träd precis i närheten av den , efter det så syntes den i sökaren, och då var det bara att följa efter den samtidigt som jag zoomade. Just att fokusera på ett stort objekt i närheten är det stora knepet, att försöka att få fokus på fågeln är oerhört mycket svårare, nästintill omöjligt särskilt om man har en långsam autofokus Prova så skall du se , du kommer att bli förvånad över resultatet, jag har själv kastat säkert 1000 bilder i mina försök innan jag kom på detta.

Så nu är man avslöjadSkrattande "Ingenting är svårt när man kan det"

Visa gärna någon bild om du får till det.

[StaffanM]
10/29/11, 11:25 AM
#11

Plötsligt kl 9 på kvällen i Maj 2010 så satt där en gök och gal i ett träd nära mig

[Doglovers]
10/29/11, 6:23 PM
#12

SUCK, NU LÄNGTAR MAN TILL VÅRENCool

Lena1971
10/31/11, 11:40 AM
#13

TS Härlig bild!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: