Annons:
Etikettmatningholkarfågelbad
Läst 4108 ggr
NaimaG
4/10/10, 2:23 AM

Får inte utfodra vilda fåglar?!

Här i byggden är det inte tillåtet att mata fåglar på balkongen. Det står alltså i deras papper att fåglar inte får matas med fröbollar eller dyligt på balkongerna osv.

Jag säger bara varför inte? Det andra stället vi bodde på som är inom samma hyresförening fick man mata fåglar men inte här. Obestämd

Någon som kan tänkas veta varför eller kanske har så själv?

Annons:
NaimaG
4/10/10, 2:27 AM
#1

Tror ni man skulle bli anmäld bara för att man vill utfodra fåglar? Finns många andra som gör det här trots att de inte får.

Lena1971
4/10/10, 9:34 PM
#2

I min brf är det inte tillåtet, och det är för att man riskerar att mata råttorna samtidigt som man matar fåglarna. Förvånad Har du något råttsäkert fågelbord tycker jag inte de kan ha synpunkter. Om det nu är därför de inte vill ha fågelmatare!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

NaimaG
4/10/10, 9:51 PM
#3

#2 Det springer så mycket katter här så det är ingen risk för råttor. Tror det är med fågelskiten de är rädda för.

Lena1971
4/10/10, 10:02 PM
#4

Hm, det är ju svårare att rå över tyvärr.


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

MonisN
4/13/10, 11:28 PM
#5

Där min mamma bor får man inte heller mata fåglarna på vare sig balkonger eller altaner pga råttor och möss. Värden uppmanar istället att mata dom i skogen. Det kan man ju faktiskt göra om man bor nära en skog, det tråkiga är bara att man missar att kunna titta på dom.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


isa
4/14/10, 12:31 PM
#6

Vi får mata på balkongen, med gott omdöme och i en "ringa omfattning". Det är jättemysigt med en talgboll hängandes på utsidan av kattnätet. Det kommer större hackspett, nötväcka, talgoxe och lilla blåmesen. Katten tycker det är kul också.

Småfåglarna flyger bort om katten kommer ut, men inte hackspetten. Han är inte ett dugg rädd för min katt. Det är snarare tvärtom…….

Tycker synd om er som inte får göra det. Jag tror jag beror på att de är rädda för nedskräpning.

Annons:
Martin
4/16/10, 1:05 AM
#7

Jag tror det beror på en blandning av skadedjur och nerskräpning som man inte får göra det. Och även om det är fint på ens egen balkong så har jag sett hur det kan se ut på balkongerna och fönsterna på våningen under. Man bör tänka på sina grannar också.

Om det står i ett kontrakt eller liknande att man inte får, tycker jag det är givet att följa det.

mvh Martin

NaimaG
4/16/10, 1:11 AM
#8

#7 Jo men jag bor i radhus och har ingen granne under. :D

MonisN
4/16/10, 1:13 AM
#9

Tyvärr finns det människor som även matar fiskmåsar och det kan vara ett bra mycket större problem än småfåglar.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Miza
4/16/10, 9:44 AM
#10

Det är därför jag inte tycker om att bo i en lägenhet eftersom det är vanligt med sånna regler. XD

Upp till toppen
Annons: