Annons:
Etikettfågelfysiologihälsaskador
Läst 2188 ggr
NaimaG
2010-05-20 16:46

Har du någonsin...

… hittat en skadad fågel eller en övergiven fågelunge? Berätta gärna om den händelsen, vad gjorde du för att hjälpa den? Överlevde den osv?

Annons:
NaimaG
2010-05-20 23:48
#1

Jag tog en gång hand om en skadad gråkråka som inte kunde flyga. Med tiden då dess vinge läkt var kråkan redan tam och var utav den typen som kunde flyga fritt utomhus och alltid komma tillbaka till mig. Slutligen blev jag ändå tvungen att alltid låta honom bo utomhus så han hade sitt krypin på min balkong. Sorgligt nog kom han att bli överkörd av en fartdåra som körde med sin trimmade bil i 100 blås inne på gården.

Han fick namnet Krax och var utav den enorma varianten gråkråkor dvs han var kraftig och mycket stor jämfört med "normal stora" gråkråkor.

urfaren
2010-05-24 16:09
#2

Jag har hittat många fåglar både vuxna och ungar både skadade och som ramlat ur boet osv. Alla utom en har klarat sig, det var en talgoxunge som brutit benet och vingen. KFV (Katastrofhjälp fåglar och vilt) fick avliva stackarn.

En annan gång fick vi ta hand om en gråsparvsbebeis som precis börjat få vingpennor, ni vet när de sor ut som om spagetti växer ur dem :P Dem överlevde och flög så smångingom iväg. Bodde dock på gården hela sommaren och vi matade den lite då och då för att hjälpa till..

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Upp till toppen
Annons: