00. NYHETER

Ny värd på sajten

2010-12-10 20:26 #0 av: MartinO

För de som inte känner mig innan ber jag att få presentera mig. Jag heter Martin Olsson och är värd för foto och numera även Fågelskådning i fokus

Jag var en av de som pushade för att Fågelskådning i fokus skulle komma till. När NaimaG blev värd, ställde jag upp som medarbetare, mest för att hjälpa till med det administrativa i början. NaimaG skötte det med bravur, så jag kände mig snart överflödig och kunde lägga min energi på foto i fokus och mitt kikarforum. Kikarforumet var jag tvungen att migrera, då forummotorn jag använde blev en dyr betalsite. Kikarforum finns nu här, för den som är intresserad.

Jag är ingen fullfjädrad ornitolog, om ordvalet tillåts, men genom mitt genuina foto- och kikarintresse har jag kontakt med flera ornitologer och jag har ett stort intresse att lära mig mer.

Sverige behöver verkligen ett oberoende ornitologiskt forum, fristående från SOF, där nybörjare och erfarna är lika välkomna. Jag kunde inte se den sajt jag varit med att få till världen stå utan värd och i värsta fall förfalla. Efter nogsamt övervägande tog jag kontakt med Niklas och anmälde mitt intresse för värdskapet.

Jag är glad att, även om aktiviteten varit låg, har ni medlemmar hållt en god ton utan värd och aktiva medarbetare (mig själv inräknad).

Målsättningen är nu att Fågelskådning i fokus skall bli Sveriges populäraste sajt för alla fågelintresserade, nybörjare som proffs, utan inbördes beundran. Alla skall vara lika välkomna. Jag hoppas att vi tillsammans kan ge sajten ett rejält och välförtjänt lyft. Den som känner för att skriva artiklar i ämnet eller bli medarbetare är välkommen att höra av sig till mig.

För egen del har jag en del administrativt arbete i början, men räkna lugnt med att jag kommer att delge mina stora kikar- och fotokunskaper i artiklar och inlägg.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Anmäl
2010-12-11 14:43 #1 av: [peter54]

Toppen, det är mycket välkommet, tack för att du tar uppdraget. Den här sidan är kul och behövlig. Hoppas nu att den låga aktivitetsnivån är över med detta.

Glad

Medarbetare på Reptiler iFokus

Anmäl
2010-12-11 16:43 #2 av: Geronim0

Grattis säger jag till Fågelsådning i fokus som nu fått en mycket kompetent värd.Glad

Anmäl
2010-12-11 18:58 #3 av: TinaNordberg

Trevligt, hjärtligt välkommen.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

Anmäl
2010-12-11 19:16 #4 av: MichaelE

Välkommen och stort tack till att du tog över sajten för att ge den ett nytt liv

Anmäl
2010-12-11 22:32 #5 av: uffelarsen

Yes!  Ser framemot en massa trevlig aktivitet här på forumet , Och detta Martin, fixar du minst lika bra som på fotoforumet. Jag är glad som en speleman att någon tog fatt i rodret efter Naima, som jag fortfarande saknar.

/Uffe

Anmäl
2010-12-12 09:29 #6 av: MartinO

Jag tackar för välkomnandet.

Nu är det inte enkom jag som skall aktivera sajten. Det är vi tillsammans som skall se till att vi får en trevlig samvaro som gör att vi ofta återkommer hit.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.