Annons:
Etikettobservationer
Läst 3557 ggr
TinaNordberg
2011-01-28 11:55

Räkna fåglar

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Annons:
TinaNordberg
2011-01-29 12:19
#1

Jag räknade i går, det blev väl inte några stora rariteter, men alla bidrag är ju välkomna. Hade iaf en gråspett med i sällskapet.

Så sätt er vid fönstret en stund under dagen, o räkna på. Det är riktigt underhållande.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

eighteenlives
2011-01-30 17:04
#2

Jag började just idag!

Är uppe i tio fåglar och tycker detta är överraskande roligt!

TinaNordberg
2011-01-31 17:54
#3

Då var sista räknardagen till ända. Det har inte varierat så mycket från dag till dag.

Här är dagens

1 gråspett hona
1 srörre hackspett hane
8 talgoxar
3 blåmesar
2 gulsparvar
2 pilfinkar
2 nötveckor
1 skata

/Tina Nordberg

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Eldochis
2011-01-31 20:56
#4

Jag brydde mig inte om att räkna, men jag skulle tro att jag har 20-talet talgoxar, lika många blåmesar och ännu fler pilfinkar, 3-4 större hackspettar, 1-2 par nötväckor, 5-6 nötskrikor, "några" entitor, svartmesar, skator, koltrastar, kajor, kråkor, grönfinkar, domherrar och  sparvhökar.

Det brukar med mer oregelbundna intervaller dyka upp gulsparvar, gråsiskor, grönsiskor och steglitser. I fjol såg jag sidensvans, stenknäck och järnsparv här.

Det finns gärdsmyg och rödhake här, men de dyker inte upp vid fågelmatningarna.

Jag skulle gärna vilja veta i vilket hålrum var kattugglorna häckar, jag hör dem speciellt på höstarna. Det vore toppenkul att få se ungarna.

Eva

[peter54]
2011-02-01 01:12
#5

Jag bemödade mig med att räkna in allt som kom igår. Det blev rätt många till slut, 30 gulsparvar, 12 talgoxar, 12 blåmesar, 16 pilfinkar, 4 bofinkar, 4 nötväckor, 4 entitor, 4 gråsparvar, 2 större hackspett, 4 nötskrikor, 8 grönfinkar, 6 domherrar, 6 steglitser och 2 gråsiskor.

När jag fyllt i listan och skickade den fick jag post error och orkade inte göra om alltihop.

TinaNordberg
2011-02-01 10:17
#6

Men, du får väl kämpa lite peter.;) Det var iaf en ansenlig samling både och Eva haft.

Vad "mina" fåglar pysslat med förstår jag inte. Så få individer på besök har de inte varit under en dag på hela vintern, som det varit under de här dagarna. Redan nu står de i kö vid fågelstugan.Förvånad

//Tina Nordberg Medarbetare fågelskådning

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Annons:
TinaNordberg
2011-02-06 19:01
#7

Så här ser det ut i nuläget, preliminärt resultat på fågelräkningen.

http://www.sofnet.org/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=2138

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Upp till toppen
Annons: